De Orkestvereniging Amersfoort vindt het leuk om grote symfonische werken te spelen, daarom kunnen we altijd meer strijkers gebruiken. Ook voor andere instrumenten is er plek. Op dit moment zijn de volgende instrumenten hartelijk welkom: contrabas, (alt)viool, trombone, hoorn, slagwerk. Om op onze concerten goed beslagen ten ijs te komen organiseren we meerdere malen per jaar een repetitiedag waarop de strijkers en de blazers bijgeschoold worden door professionele musici.

Er vinden in principe geen audities plaats. Aankomende leden spelen eerst enkele weken mee met het orkest. Na deze proefperiode vindt een gesprek plaats met de dirigent, een bestuurslid en eventueel de aanvoerder van de (strijkers)groep.
Wanneer de conclusie is dat je past binnen de groep, dan word je tot de vereniging toegelaten en gaat het lidmaatschap in.

Ben je toe aan deze muzikale uitdaging?
Je kunt altijd komen luisteren of nader kennismaken. Maar de beste manier is: speel eens mee tijdens een paar repetities! Meld je aan, dan zorgen wij voor opvang en bladmuziek. Je bent van harte welkom!

Geef vooral ook aan welk(e) instrument(en) je bespeelt.