Op zaterdag 26 november 2022 vindt het najaarsconcert van de OrkestVereniging Amersfoort plaats.
Programma:
J.S. Bach                       - Toccata en Fuga voor orkest (bewerking Hendrik Jan Brethouwer)
E. Elgar                         - Nimrod (uit Enigma Variaties)
G. Bottesini                   - Concert in b-kl. voor contrabas
L. van Beethoven          - Symfonie V in c-kl. opus 67

servaasjessen2

Solist in het contrabasconcert van Bottesini is de Amersfoortse contrabassist Servaas Jessen.
Servaas Jessen (1990) komt uit een zeer muzikale familie. Zijn moeder is dwarsfluitdocent, zijn zus fluitiste en zelf studeerde hij naast contrabas ook dwarsfluit. Zijn conservatoriumstudie in Amsterdam voor contrabas sloot hij bij Peter Stotijn cum laude af.
In het gezin waarin Servaas opgroeide werd elke dag muziek gemaakt en dat is niet veranderd. Integendeel. Vandaag de dag speelt Servaas in verschillende orkesten en geeft hij fluit- en contrabas-les, omdat hij de liefde voor muziek graag aan anderen wil overdragen. Alle reden dus om naar deze jonge, virtuoos spelende Amersfoorter te komen luisteren!